חוויות מטיול ג'יפים בצפון

תוכן עניינים

איך לבחור את המסלול לטיולי ג'יפים בנהיגה עצמית

נהיגת שטח היא חוויה הרפתקנית לכל מי שיוצא מאזור הנוחות ורוצה ליהנות מטיול בסגנון אחר בחיק הטבע. במדינת ישראל טיולי ג'יפים נחשבים לחוויה מומלצת במיוחד בין אם אתם משפחה שאוהבים אקסטרים ובין אם בפעילות גיבוש. אם אין לכם ג'יפ המתאים לתנאי השטח אתם לא חייבים לוותר על התענוג – ניתן לפנות לחברה המארגנת טיולי ג'יפים בנהיגה עצמית המציעה צי של רכבי שטח מאובזרים היטב ונעימים לנהיגה ונסיעה ולצאת לטיול בלתי נשכח מול נופי הגולן הקסומים או בכל מקום אחר בארץ.

איך בוחרים את החברה הנכונה לטיולי ג'יפים? מה כולל הטיול ולאן נוסעים?

לא מתפשרים על איכות 

היות ולא כל יום אתם יוצאים למסע בג'יפים בארץ, חשוב לבחור חברה אמינה, מובילה וותיקה המוציאה טיולי ג'יפים בנהיגה עצמית מזה שנים רבות וכן לבדוק אילו ג'יפים היא מציעה לכם. קיימת אפשרות לנהיגה ונסיעה בג'יפים חדישים ומפוארים ויותר מכל חשוב הממד הבטיחותי, כדי שתדעו שאתם נוסעים בג'יפ שאכן עבר את כל ההכנות הדרושות לנהיגת שטח. חלק בלתי נפרד הם הפיצ'רים הקשורים לבטיחות כגון מיגון מלא, צמיגים המיועדים לנסיעת שטח, מכשירי קשר.

באקלים הישראלי הלח מומלץ שהג'יפ יהיה גם ממוזג וכך נעים לישיבה ממושכת, במיוחד בטיולים ארוכים יחסית. בדקו כמה נפשות מכיל הג'יפ – לרוב מדובר בעד 8 נוסעים, כדי שתדעו אם לשכור ג'יפים נוספים. החליטו גם מי נהג הג'יפ ושימו לב שהוא או היא חייבים להיות מגיל 24 ומעלה.

 

איך לבחור מסלול טיול ג'יפים

לאן מטיילים הפעם?

כל טיול ג'יפים בגולן בנהיגה עצמית שונה מהאחר, בין אם בחרתם מסלול אחר או בחרתם לנסוע בתקופה אחרת במהלך השנה. קיץ וחורף בגולן נבדלים זה מזה – השלג הצחור או הזרימה העזה לצד הפריחה הססגונית והמרחבים הירוקים האינסופיים. תוכלו להתייעץ עם החברה המארגנת את הטיולים לאן כדאי לטייל ולקבל הנחיות מדויקות ומפורטות, כיוון שקיימים מסלולים מסוימים הנמשכים מספר שעות. החליטו לפי פרק הזמן שעומד לרשותכם או ההעדפה וסוג המשתתפים לאן לטייל וכמה זמן יימשך הטיול.

 

כך למשל, טיול הנמשך שעתיים כולל נסיעה באזור בית ציידא ובמרכז הגולן וטיול ארוך יותר, שנמשך בסביבות 5 שעות סוקר את צפון הגולן או מתמקד בקצה השני – בדרום הגולן. בחלק הדרומי, למשל, תצאו מחד נס ותטפסו במעלה הטייסים הטורקים עד קיבוץ מבוא חמה, תוך כדי שתחשפו לשיפולי הרמה ותקנחו בתצפית המסנוורת הנשקפת ממצפה אופיר.

 

אם תרצו לטייל מקצה לקצה – כלומר מצפון לדרום או להפך, ולראות את שני הצדדים היפים של הגולן, מדובר כבר בטיול ארוך יותר של 8 שעות נסיעה.

 כשמזג האוויר נעים, מומלץ לשקול גם טיול מים חווייתי שנמשך יום שלם – יום כיף בלתי נשכח מהכנרת ועד הים התיכון.

 בדקו איך אפשר לשדרג את הטיול מבחינת נקודות תצפית, עצירות מרעננות, ארוחות בשטח תחת כיפת השמיים או לפחות טקס תה מפנק. בטיול יום, לדוגמא, יש אפשרות לעצירה במסעדה בשרית בתוספת תשלום.

 

טיולי ג'יפים בצפון